کی روش: در صورت قهرمانی امکان همکاری من با ایران وجود دارد
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۴۲۴۵
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: مطمئنا بازی فردا ۵۰ ۵۰ است و هر تیمی که خوب کار کند برنده خواهد بود.
به گزارش مشرق، کارلوس کی روش در نشست خبری پیش از بازی با عمان در خصوص اینکه بازیکنان ایران چقدر برای این بازی انگیزه دارند چون عمان به عنوان تیم سوم به این مرحله رسیده اظهار داشت: تیم عمان تیم خوبی است، از این پس نتایج مرحله گروهی مهم نیست و ۱۶ تیم بازیهای سختی دارند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
کی روش در پاسخ به سوال خبرنگار یک رادیوی آلمانی مبنی بر اینکه بزرگترین تغییرات در فوتبال ایران چه مسائلی بوده و اینکه چه اتفاقاتی باید رخ دهد تا ایران بر قله آسیا باقی بماند گفت: اگر بخواهم در مورد روند فوتبال ایران رخ داده بگویم مطلب بسیار جالبی دارم ولی نه امروز! ما امروز گروهی از بازیکنان را داریم که میلیونها هواداران دارند، همه تمرکز ما روی این بازی است، البته احساساتی بودن این بازی میتواند تأثیر گذار باشد. همه چیز برای برنده و هیچ برای بازنده است، جای افسوسی هم برای تیم بازنده وجود ندارد.
بیشتر بخوانید:
حرفهایی به من نسبت دادند که نزدم کی روش: همه عاشق مردم ایران میشوند *هیچوقت نخواستم فوتبال را پیچیده کنم
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص اینکه فربیک امروز در مورد تاکتیکی دفاعی ایران صحبت کرد و آیا فردا تیم ملی یک بازی تهاجمی ارائه خواهد کرد یا خیر گفت: با خنده.... نمیتوانم همه چیز را بگویم! در تک تک ثانیههای بازی سعی کردم هنر خوب فوتبال بازی کردن را به بازیکنانم منتقل کنم. هیچوقت نخواستم فوتبال را پیچیده کنم و سعی من بر این است که ساده بازی کنیم. صحبت در مورد سیستم ۳-۳-۴ یا ۱-۵-۴ برای من اصلاً مهم نیست، باید سعی کنیم خوب دفاع کنیم و مالکیت توپ را حفظ کنیم و به دروازه حریف برسیم.
* در صورت قهرمانی امکان همکاری من با ایران وجود دارد
کی روش در مورد اینکه آیا امکان دارد در صورت قهرمانی شما با تیم ملی ایران همکاری کنید گفت: بله البته! اگر شما بازیها را ببرید همیشه این پیشنهادها وجود دارد، بازی فردا ۵۰- ۵۰ است، مطمئناً با تمرکز بالا باید به بازی فردا فکر کنیم، دوست دارم فقط به سرمربی و بازیکنان عمان برای بازی فردا فکر کنم و امیدوارم برنده بازی شویم.
وی در خصوص آخرین شرایط جهانبخش گفت: مطمئناً بازی قبل تست خوبی برای او بود. سعی کردیم با مراقبت این تصمیم را بگیریم. او با توجه کادر پزشکی آماده است البته باید مراقب باشیم چون نمیخواهم قدم رو به عقبی داشته باشیم.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به سوال خبرنگار تلویزیون ملی چین مبنی بر اینکه آیا بازی فردا که ساعت ۹ شب برگزار میشود تأثیری در روند تیم شما دارد یا خیر گفت: مطمئناً ما خوب بازی خواهیم کرد، سعی کردیم در این چند روز ساعت تمرین را با وضعیت بدنی بازیکنان تطبیق و تغییر بدهیم و نگرانی از این مساله نداریم. مطمئناً برای بازی فردا با آمادگی کامل به زمین خواهیم رفت.
منبع: فارسمنبع: مشرق
کلیدواژه: بازار سکه و ارز بودجه 98 جام ملت های آسیا مرضیه هاشمی تیم ملی ایران جام ملت های آسیا 2019 فوتبال کارلوس کی روش
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۴۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مهمترین هدفم در بازیسازی بالابردن نام ایران در جهان است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، این روزها گوشیهای هوشمند به یار و همراه همیشگی بزرگ و کوچک تبدیل شده و هرکسی در گوشه و کنار و موقع فراغت مشغول بالا و پایین کردن صفحه گوشی و بازی کردن با آن است. خوشبختانه سالهای اخیر بازیهای موبایلی جای خود را در میان مردم باز کرده و استقبال خوبی از آنها صورت گرفته؛ چرا که مطابق با ذائقه مردم طراحی و ارائه شدهاند. یکی از این بازیها «امپراتورهای قلابی»است که به عنوان بهترین بازی موبایل و تبلت در فستیوال «گیم کانکشن ۲۰۲۴ آمریکا» شناخته و کاندید دریافت جایزه در بخش «بازی سال منا» شده است. به همین دلیل به سراغ مهرداد رضایی سازنده این بازی رفتیم و با وی به گفتوگو پرداختیم که در ادامه میخوانید:
آنا: لطفا درباره بازی «امپراتورهای قلابی» توضیح دهید.
رضایی: نخستین و اصلیترین من بازی «آناهیتا» بود که در سال ۱۳۹۷ ساخته شد و در جشنواره بازیهای رایانهای در ۲بخش بهترین داستان و بهترین بازی ماجرایی نامزد شد. بعد از آن، بازی ماجرایی محض و کمدی «فقط چپ را بگیر» یا (Just take your left) را ساختیم. و در نهایت مهمترین و موفق بازی که توانستیم بسازیم «امپراتورهای قلابی» است که بالای ۵ شخصیت دارد که گیمر مدام بین آنها سوییچ میکند. هر کدام از این کاراکترها در دنیای خود فکر میکنند که خیلی زرنگ هستند و چون داخل یک آپارتمان زندگی میکنند مدام مزاحم هم میشوند به نوعی فکر میکنند قدرت برترند اما در اصل همه آنها پوشالی و توهمزده هستند.
هم بازی کنید و هم انیمیشن ببنید
آنا: وجه تمایز این بازی با دیگر بازیها چیست؟
رضایی: وجه تمایز این بازی با سایر بازیها این است که هم میتوانید بازی کنید و هم انیمیشن ببینید و داستان را به صورت بازی جلو ببرید. در یکی از فستیوالها یکی از منتقدان ژاپنی گفته بود ما برای نخستین بار شاهد بازیی هستیم که صرفا بازی نیست و کارتون است و با نداشتن محدودیت سنی همه میتوانند از آن لذت ببرند. این بازی در فستیوال «گیم کانکشن۲۰۲۴امریکا» برنده جایزه بهترین بازی موبایل و تبلت و در «منا گیم آوارد» در بخش بهترین بازی سال نامزد دریافت جایزه شد. گفتنی است این دوره رقابتهای در فستیوال منا با حضور بازیهای مطرح از کشورهای آمریکایی و اروپایی برگزار شد.
آنا: این بازی چقدر بین گیمرها طرفدار دارد؟
رضایی: این نوع بازیهای ماجرایی چون نیاز به فکر کردن دارد، مخاطبهای خاص خودش را دارد. این بازی در کافه بازار امتیاز کامل را گرفته و در سایت گیم خارجی روی سایت itch.io فروش خوبی داشته است؛ اما واقعیت این است که مخاطبان زیادی ندارد، کسی که با موبایل بازی میکند دوست دارد یک بازی را بهسرعت تمام کند و جایی را منفجر کند یا کارهایی از این دست انجام دهد و سرگرم شود. درحالیکه بازیها ماجرایی، فکری هستند و عموم گیمرها علاقه چندانی به آن نشان نمیدهند.
مطرح شدن نام ایران در سراسر جهان
آنا: هدف شما از بازیسازی چیست؟
رضایی: متاسفانه یا خوشبختانه در این صنعت به دنبال پول نیستم و برای دل خودم بازی میسازم. بنابراین در درجه اول بازی میسازم که خودم راضی شوم و بیشتر به دنبال کشف دنیاهای جدید ذهنم هستم نه تکرار بازیهای ساخته شده در دنیا، بلکه فکرهای خودم را خیلی بیشتر دوست دارم حتی اگر برایش مخاطب هم پیدا نشود؛ چون مخاطب بازیهایم باید اهل فکر کردن باشند. در درجه بعد مطرح شدن نام ایران در سراسر جهان تمام دغدغه من است. اسم ایران در تمام بازیها ثبت شود و امضای کار باشد. در بازی بعدی که قرار است ارائه شود و سناریوی آن تقریبا به طور کامل نمادهای ایرانی استفاده شده که می توانیم درگفتوگویی مفصل به جزئیات آن بپردازیم. خوشبختانه تجهیزات لازم در کشور وجود دارد که بتوانیم این صنعت را توسعه و گسترش دهیم و نیاز به مهاجرت نباشد.
آنا: در حال حاضر ایران در صنعت بازیسازی چه جایگاهی دارد؟
رضایی: با توجه به اینکه من گیمر بازیهای موبایلی نیستم، اما وضعیت بازیهای موبایلی در ایران خوب است و بازیهای کارتی، پازل و فکری به خوبی مورد استقبال قرار گرفته و رشد خوبی داشته. خوشبختانه بازی سازهای ایرانی در عین حال که شرکتهای بزرگی نیستند و حمایتهای چندانی نداشتند اما بازیهای خوبی ارائه کردند.
ورزشکاران در اولویت هستند تا هنرمندان
آنا: با چه چالشهایی در این زمینه مواجه هستید و چه انتظاری از متولیان دارید؟
رضایی: چالش شخصی من پیادهسازی افکارم در جهت طراحی و ارائه بازیهای جدید است؛ اما چالش دیگر این است که از نهادهای متولی انتظار دارم که بازیسازان را همچون ورزشکاران مورد توجه قراردهند، هنرمندان واقعا مهجور واقع شدهاند. این حمایتها هم لزوماً مادی نیست. شما ببینید وقتی یک کشتیگیر قهرمان میشود چقدر در رسانهها مطرح میشود. درحالیکه یک بازیساز در رسانهها دیده نمیشود. اگر تبلیغات و حمایتهای کافی صورت بگیرد ما میتوانیم بازیها را با قیمتهای بهتر و با تعداد بیشتری به فروش برسانیم؛ زیرا انیمیشن هزینهبراست و نیازمند تأمین مالی است.
اگر بخواهیم انیمیشنها را ارتقاء دهیم نیازمند حمایتهای بیشتری هستیم از سوی دیگر ما برای بازیسازی در کشور تهیه کننده کم داریم؛ زیرا ترجیح میدهند فیلم بسازند که خروجی خوبی از لحاظ مالی داشته باشد. ساخت انیمیشن دو سال زمان میبرد و معلوم نیست در آخر فروش خوبی داشته باشد یا خیر؟ پس حق دارند محتاطانه عمل کنند و پول را جایی سرمایه گذاری کنند که خروجی بهتری داشته باشد.
دیسکورد فضایی برای تبادل نظر بازی سازان/ علت از دسترس خارج شدن آن چیست؟
مسئله دیگر از دسترس خارج شدن سایت «دیسکورد» است این شبکه گیم شبکه بسیار خوبی جهت تبادل نظر بین بازی سازان در سراسر جهان بود که در آن بازی سازان مطرح دنیا به صورت برخط و آنی پاسخ سوال افراد را می دادند که خود این موضوع به رشد بازی سازان داخلی کمک بزرگی میکرد. به نظر من بهتر است در این زمینه تجدید نظری صورت بگیرد.
انتهای پیام/