کیروش: ویتنام کادرفنی خیلی خوبی دارد/ ایران تیم مغروری نیست
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۲۷۰۹۴
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، کارلوس کیروش، سرمربی تیم ملی ایران، در نشست خبری پیش از بازی تیم ملی فوتبال ایران و ویتنام در جمع خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس ورزشگاه آل نهیان ابوظبی گفت: دیدار دوم در جام ملت های آسیا را می خواهیم با قدرت انجام دهیم. می خواهیم بهترین بازی خودمان را به نمایش بگذاریم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی افزود: خوشبختانه تمام بازیکنان را در اختیار داریم. امیدوارم بازی بهتری را نسبت به حریفمان نشان دهیم.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برد پرگل مقابل ویتنام نیز همچون دیدار با یمن رخ خواهد داد؟ اظهار داشت: امیدوارم فوتبال خوبی را ارائه دهیم. ویتنام با یمن متفاوت است. اینجا فوتبال است و تئاتر نیست. تفاوت زیادی بین فوتبال و اُپرا هست. شما در فوتبال حریف دارید. به همان اندازه که شما آرزو و رویا دارید حریف شما هم همان رویا را دارد.
کی روش تاکید کرد: در دور اول بازی ها دیدیم مسابقات دشواری پیش رو داریم. بازیکنان ویتنام صادقانه و متعهد کار می کنند. آنها در یک ماه گذشته فقط پنج، شش بازی دوستانه انجام داده اند. فکر می کنم کار سختی پیش روی ما باشد.
سرمربی تیم ملی فوتبال در خصوص اینکه ایران در صورت صدرنشین در گروه راه ساده تری برای قهرمانی دارد و اینکه آیا برای صدرنشینی روی تفاضل گل بازی حساب می کند؟ تاکید کرد: نه. من به این موضوع فکر نمی کنم. ما تیم مغروری نیستیم و از افرادی فروتن شکل گرفته ایم. همیشه به عنوان رهبر تیم یکسری مسائل عمومی را در اختیار بازیکنانم قرار می دهم تا کاراکتری جوانمردانه و فارغ از غرور داشته باشند. مهمترین مساله این است که باید به حریف احترام بگذاریم. در غیر اینصورت تبدیل به افراد مغرور می شویم.
وی درباره حضور نلو وینگادا در کادرفنی تیم ملی افزود: همیشه تلاش کرده ام افرادی را به کار بگیرم که به من و تیمم کمک کنند. این دوستان در هشت سال گذشته هم بدون هیچ چشمداشتی کمک کرده اند. در چند سال اخیر از طریق همین دوستان بازی های دوستانه، اردوها و حتی هتل هایی را برای ایران که مشکلات مالی دارد درست کردم. همچنین دکتر کریگ از استرالیا در کنار تیم ملی است. وینگادا و امثال ایشان بطور رایگان به تیم ملی کمک می کنند و خوشبختم که آنها را در اختیار دارم.
کی روش افزود: اعتقاد راسخ دارم اگر می خواهیم موفق باشیم، به دو تیم نیاز داریم. تیمی که درون زمین صادقانه می جنگند و تیمی که بیرون از زمین می جنگند. همیشه به دو کاپیتانم که الگوی بازیکنان هستند افتخار می کنم. قبل از مسعود شجاعی، جواد نکونام لیدر و رهبر تیمم بود و حالا هم مسعود. من به داشتن چنین خانواده ای افتخار می کنم که همیشه تلاش کرده اند تا افتخار آفرینی کنند. من یک خانواده شخصی دارم و خانواده ای هم از بازیکنان در تیم ملی که به آنها می بالم.
کی روش در پاسخ به سوال خبرنگار ویتنامی درباره پیشرفت این تیم اذعان داشت: بازی های ویتنام را از قبل دنبال می کردم. بازی های این تیم در سوزوکی کاپ را دیده ام. البته همانطور که می دانید تیم ملی عراق یکی از مدعیان گروهی ما است. ویتنام مقابل عراق بسیار بازی خوبی انجام داد. این دیدار برای ما مهم بود و این هشدار را دریافت کرده ام.
در ادامه این نشست خبری، کارلوس کی روش درباره پیشنهاد تیم ملی فوتبال کلمبیا و توافقش، گفت: خودتان گفتید که الان وقت مناسبی برای پاسخ به این سوال نیست. من تا بی نهایت تمرکزم را برای بازی با ویتنام و عراق گذاشته ام. مسیر بسیار بلندی را پیش رو داریم. باید بگویم وقتی قرارداد ۶ ماهه ای را با فدراسیون فوتبال امضا کردم برای این بود که آرزوی میلیون ها ایرانی و خانواده خودم که تیمم هستند را برآورده کنم.
منبع: خبرگزاری برنا
کلیدواژه: ایران تئاتر تیم ملی ایران تیم ملی فوتبال ایران فوتبال
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۷۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مهمترین هدفم در بازی سازی بالا بردن نام ایران در سراسر جهان است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، این روزها گوشیهای هوشمند به یار و همراه همیشگی بزرگ و کوچک تبدیل شده و هرکسی در گوشه و کنار و موقع فراغت مشغول بالا و پایین کردن صفحه گوشی و بازی کردن با آن است. خوشبختانه در سالهای اخیر بازیهای موبایلی جای خود را در میان مردم باز کرده و استقبال خوبی از آنها صورت گرفته؛ چرا که مطابق با ذائقه مردم طراحی و ارائه شدهاند. یکی از این بازیها «امپراتورهای قلابی»است که به عنوان بهترین بازی موبایل و تبلت در فستیوال «گیم کانکشن ۲۰۲۴ آمریکا» شناخته و کاندید دریافت جایزه در بخش «بازی سال منا» شده است. به همین دلیل به سراغ مهرداد رضایی سازنده این بازی رفتیم و با وی به گفتوگو پرداختیم که در ادامه میخوانید:
آنا: لطفا درباره بازی «امپراتورهای قلابی» توضیح دهید.
رضایی: نخستین و اصلیترین من بازی «آناهیتا» بود که در سال ۱۳۹۷ ساخته شد و در جشنواره بازیهای رایانهای در ۲بخش بهترین داستان و بهترین بازی ماجرایی نامزد شد. بعد از آن، بازی ماجرایی محض و کمدی «فقط چپ را بگیر» یا (Just take your left) را ساختیم. و در نهایت مهمترین و موفق بازی که توانستیم بسازیم «امپراتورهای قلابی» است که بالای ۵ شخصیت دارد که گیمر مدام بین آنها سوییچ میکند. هر کدام از این کاراکترها در دنیای خود فکر میکنند که خیلی زرنگ هستند و چون داخل یک آپارتمان زندگی میکنند مدام مزاحم هم میشوند به نوعی فکر میکنند قدرت برترند اما در اصل همه آنها پوشالی و توهمزده هستند.
هم بازی کنید و هم انیمیشن ببنید
آنا: وجه تمایز این بازی با دیگر بازیها چیست؟
رضایی: وجه تمایز این بازی با سایر بازیها این است که هم میتوانید بازی کنید و هم انیمیشن ببینید و داستان را به صورت بازی جلو ببرید. در یکی از فستیوالها یکی از منتقدان ژاپنی گفته بود ما برای نخستین بار شاهد بازیی هستیم که صرفا بازی نیست و کارتون است و با نداشتن محدودیت سنی همه میتوانند از آن لذت ببرند. این بازی در فستیوال «گیم کانکشن۲۰۲۴امریکا» برنده جایزه بهترین بازی موبایل و تبلت و در «منا گیم آوارد» در بخش بهترین بازی سال نامزد دریافت جایزه شد. گفتنی است این دوره رقابتهای در فستیوال منا با حضور بازیهای مطرح از کشورهای آمریکایی و اروپایی برگزار شد.
آنا: این بازی چقدر در بین گیمرها طرفدار دارد؟
رضایی: این نوع بازیهای ماجرایی چون نیاز به فکر کردن دارد،مخاطبهای خاص خودش را دارد. این بازی در کافه بازار امتیاز کامل را گرفته و در سایت گیم خارجی روی سایت itch.io فروش خوبی داشته است، اما واقعیت این است که مخاطبان زیادی ندارد، کسی که با موبایل بازی میکند دوست دارد یک بازی را بهسرعت تمام کند و جایی را منفجر کند یا کارهایی از این دست انجام دهد و سرگرم شود. درحالیکه بازیها ماجرایی، فکری هستند و عموم گیمرها علاقه چندانی به آن نشان نمیدهند.
مطرح شدن نام ایران در سراسر جهان
آنا: هدف شما از بازیسازی چیست؟
رضایی: متاسفانه یا خوشبختانه در این صنعت به دنبال پول نیستم و برای دل خودم بازی میسازم. بنابراین در درجه اول بازی میسازم که خودم راضی شوم و بیشتر به دنبال کشف دنیاهای جدید ذهنم هستم نه تکرار بازیهای ساخته شده در دنیا، بلکه فکرهای خودم را خیلی بیشتر دوست دارم حتی اگر برایش مخاطب هم پیدا نشود؛ چون مخاطب بازیهایم باید اهل فکر کردن باشند. در درجه بعد مطرح شدن نام ایران در سراسر جهان تمام دغدغه من است. اسم ایران در تمام بازیها ثبت شود و امضای کار باشد. در بازی بعدی که قرار است ارائه شود و سناریوی آن تقریبا به طور کامل نمادهای ایرانی استفاده شده که می توانیم درگفتوگویی مفصل به جزئیات آن بپردازیم. خوشبختانه تجهیزات لازم در کشور وجود دارد که بتوانیم این صنعت را توسعه و گسترش دهیم و نیاز به مهاجرت نباشد.
آنا: در حال حاضر ایران در صنعت بازیسازی چه جایگاهی دارد؟
رضایی: با توجه به اینکه من گیمر بازیهای موبایلی نیستم، اما وضعیت بازیهای موبایلی در ایران خوب است و بازیهای کارتی، پازل و فکری به خوبی مورد استقبال قرار گرفته و رشد خوبی داشته. خوشبختانه بازی سازهای ایرانی در عین حال که شرکتهای بزرگی نیستند و حمایتهای چندانی نداشتند اما بازیهای خوبی ارائه کردند.
ورزشکاران در اولویت هستند تا هنرمندان
آنا: با چه چالشهایی در این زمینه مواجه هستید و چه انتظاری از متولیان دارید؟
رضایی: چالش شخصی من پیادهسازی افکارم در جهت طراحی و ارائه بازیهای جدید است؛ اما چالش دیگر این است که از نهادهای متولی انتظار دارم که بازیسازان را همچون ورزشکاران مورد توجه قراردهند، هنرمندان واقعا مهجور واقع شدهاند. این حمایتها هم لزوماً مادی نیست. شما ببینید وقتی یک کشتیگیر قهرمان میشود چقدر در رسانهها مطرح میشود. درحالیکه یک بازیساز در رسانهها دیده نمیشود. اگر تبلیغات و حمایتهای کافی صورت بگیرد ما میتوانیم بازیها را با قیمتهای بهتر و با تعداد بیشتری به فروش برسانیم؛ زیرا انیمیشن هزینهبراست و نیازمند تأمین مالی است.
اگر بخواهیم انیمیشنها را ارتقاء دهیم نیازمند حمایتهای بیشتری هستیم از سوی دیگر ما برای بازیسازی در کشور تهیه کننده کم داریم؛ زیرا ترجیح میدهند فیلم بسازند که خروجی خوبی از لحاظ مالی داشته باشد. ساخت انیمیشن دو سال زمان میبرد و معلوم نیست در آخر فروش خوبی داشته باشد یا خیر؟ پس حق دارند محتاطانه عمل کنند و پول را جایی سرمایه گذاری کنند که خروجی بهتری داشته باشد.
دیسکورد فضایی برای تبادل نظر بازی سازان/ علت از دسترس خارج شدن آن چیست؟
مسئله دیگر از دسترس خارج شدن سایت «دیسکورد» است این شبکه گیم شبکه بسیار خوبی جهت تبادل نظر بین بازی سازان در سراسر جهان بود که در آن بازی سازان مطرح دنیا به صورت برخط و آنی پاسخ سوال افراد را می دادند که خود این موضوع به رشد بازی سازان داخلی کمک بزرگی میکرد. به نظر من بهتر است در این زمینه تجدید نظری صورت بگیرد.
انتهای پیام/